Online marketing

Meer conversie door conversie optimalisatie

Conversieoptimalisatie is belangrijk voor het omzetten van een bezoeker naar een klant of lead. Wanneer bezoekers overgaan tot een handeling op je website wordt dat een conversie genoemd. Een aankoop, inschrijving op een nieuwsbrief of een ingevuld contactformulier, zijn stuk voor stuk voorbeelden van een conversie. Per pagina stel je een doel dat bereikt dient te worden, denk aan het klikken op een telefoonnummer of het aanvragen van een offerte. Door middel van een uitgebreide analyse en tests kunnen we je website beter laten converteren, waardoor je meer business haalt uit hetzelfde aantal bezoekers.

Wil je ook meer conversie halen uit je huidige website? SenS Online Solutions kan je helpen met het uitvoeren van conversieoptimalisatie. Hiermee realiseren we meer conversies die gewenst zijn. Wil je meer weten? Onze experts spreken graag de mogelijkheden met je door!

Yuluma B.V.

Robin is een zeer doortastend ondernemer.

David Stomph | Yuluma B.V.
Zijn bedrijf is de afgelopen jaren sterk gegroeid met velen tevreden klanten. Robin is zeer adequaat, voor je e-mail 100% verzonden is hangt hij al aan de telefoon. Puntueel en correct!
Lees meer
Tadorna Media

Ik ga Robin in de gaten houden. Moet je ook doen.

Pieter Schut | Tadorna Media
Nederland heeft de beste jonge ondernemers meldde De Telegraaf onlangs. Robin Sluijter is één van hen. Goede eigenschappen: doorzetter, innovatief en sterke contactuele vaardigheden.

Bezoekers worden klanten

Bij conversie optimalisatie is het van groot belang dat u in het hoofd van de bezoeker kruipt. Een bezoeker komt met een bepaald doel op uw website, daarna moet ervoor gezorgd worden dat de bezoeker naar zijn doel gestuurd wordt. Bezoekers op uw site worden geprikkeld door allerlei zaken. Ze worden klanten als ze geprikkeld worden om te converteren. Google Analytics biedt inzicht in het gedrag van de bezoekers op uw website. De statistieken bieden inzicht in het conversieratio. Ook is duidelijk te maken waar bezoekers bijvoorbeeld afhaken. Dit kan heel waardevolle informatie opleveren waarmee we het conversie optimalisatie traject kunnen inzetten.

Kleine dingen kunnen het verschil maken

Kleuren, tekst, knoppen, het zijn een aantal elementen die bepalend kunnen zijn als het om conversie gaat. Om erachter te komen wat het beste werkt op uw website, gaan we dit testen. We testen door willekeurig verschillende kleuren of teksten te gebruiken op een pagina. De versie die het best converteert wordt de definitieve versie. Daarmee haalt u het meeste conversie en dat kan een hogere omzet betekenen!

A/B testen

Met verschillende versies van een specifieke pagina kunnen we testen welke de meeste conversie oplevert. Dit heet A/B testen. De versies verschillen op 1 punt, zodat duidelijk is waar het verschil door wordt bepaald. Bezoekers krijgen willekeurig een versie voorgeschoteld. Aan het eind van de testperiode bepalen we aan de hand van de meetgegevens welke versie het beste converteert.

Conversie optimalisatie voor uw website

Als eerste stap analyseren we uw website. We bepalen de focus van het conversie optimalisatie traject. We gaan aan de hand van de beschikbare meetgegevens tests starten. De resultaten bestuderen we uitvoerig, want hiermee kunnen we uw website beter maken. Uw website converteert meer en dat vertaalt zich in nieuwe klanten, business en omzet. Maak vandaag nog een afspraak met onze specialisten!

Gratis analyse.

Analyse binnen 8 uur ontvangen

Direct inzicht in de kansen van je website en campagnes

85% van de bedrijven hebben aantoonbaar positieve resultaten binnen een maand

  • Ik wil graag een analyse ontvangen voor:

Gerelateerd.

Menu