Bezoekers worden klanten
Bij conversie optimalisatie is het van groot belang dat u in het hoofd van de bezoeker kruipt. Een bezoeker komt met een bepaald doel op uw website, daarna moet ervoor gezorgd worden dat de bezoeker naar zijn doel gestuurd wordt. Bezoekers op uw site worden geprikkeld door allerlei zaken. Ze worden klanten als ze geprikkeld worden om te converteren. Google Analytics biedt inzicht in het gedrag van de bezoekers op uw website. De statistieken bieden inzicht in het conversieratio. Ook is duidelijk te maken waar bezoekers bijvoorbeeld afhaken. Dit kan heel waardevolle informatie opleveren waarmee we het conversie optimalisatie traject kunnen inzetten.
Kleine dingen kunnen het verschil maken
Kleuren, tekst, knoppen, het zijn een aantal elementen die bepalend kunnen zijn als het om conversie gaat. Om erachter te komen wat het beste werkt op uw website, gaan we dit testen. We testen door willekeurig verschillende kleuren of teksten te gebruiken op een pagina. De versie die het best converteert wordt de definitieve versie. Daarmee haalt u het meeste conversie en dat kan een hogere omzet betekenen!
A/B testen
Met verschillende versies van een specifieke pagina kunnen we testen welke de meeste conversie oplevert. Dit heet A/B testen. De versies verschillen op 1 punt, zodat duidelijk is waar het verschil door wordt bepaald. Bezoekers krijgen willekeurig een versie voorgeschoteld. Aan het eind van de testperiode bepalen we aan de hand van de meetgegevens welke versie het beste converteert.
Conversie optimalisatie voor uw website
Als eerste stap analyseren we uw website. We bepalen de focus van het conversie optimalisatie traject. We gaan aan de hand van de beschikbare meetgegevens tests starten. De resultaten bestuderen we uitvoerig, want hiermee kunnen we uw website beter maken. Uw website converteert meer en dat vertaalt zich in nieuwe klanten, business en omzet. Maak vandaag nog een afspraak met onze specialisten!