fbpx

Case online marketing

IAMS

De International Amsterdam Motor Show (IAMS) is een jaarlijks terugkerend evenement gehouden in de Amsterdam RAI en is de grootste autobeurs in Nederland. Het doel van de IAMS is om autoliefhebbers en geïnteresseerden samen te brengen en de nieuwste ontwikkelingen in de autowereld te presenteren.

Het doel: uitdaging

IAMS wou hun bekendheid vergroten en het stimuleren van de ticketverkoop voor het event van 2023. Hiervoor hebben wij een uitgebreide marketingstrategie geïmplementeerd

Strategie

Het marketingteam zette in op zowel Social Media Marketing als op Google Ads marketing, aangezien deze kanalen bekend staan om hun snelle conversieresultaten. Op sociale media werden organische kanalen overgenomen en beheerd om de betrokkenheid van het publiek te vergroten. Daarnaast werden advertenties ingezet om de ticketverkoop te stimuleren.

Doelstellingen

De voornaamste doelstelling was het handhaven van een 1/3 verhouding tussen het advertentiebudget en de gegenereerde ticketverkoop. Dit betekende dat voor elke euro aan advertentie-uitgaven er 3 euro aan ticketverkoop moest worden gegenereerd. Het doel was om 40.000 tickets te verkopen voor IAMS 2023.

Positieve resultaten

De resultaten waren uitzonderlijk positief. Aan het einde van het jaar werd een 1/5 verhouding tussen het advertentiebudget en de totale ticketverkoop behaald. In Analytics werden bijna 33.000 aankopen gemeten in slechts 6 maanden tijd, waarbij een aankoop meerdere tickets kon bevatten. Hierdoor werd de doelstelling van 40.000 tickets ruimschoots werd behaald.

Toekomstige Plannen

Met het oog op de toekomst zal het marketingteam de volledige online marketing voor de komende editie van IAMS 2024 op zich nemen. De ambitieuze groeidoelstelling is geformuleerd op 150%, wat zich vertaalt naar de verkoop van 60.000 tickets. Deze doelstelling zal worden ondersteund door een uitgebreide en doelgerichte marketingcampagne om de aanwezigheid van IAMS te vergroten en het evenement naar nieuwe hoogten te tillen.

Het succes samen met SenS

De succesvolle implementatie van Social Media Marketing en Google Ads marketing resulteerde in een aanzienlijke overtreffing van de gestelde doelen voor IAMS 2023. Het team van IAMS kijkt nu vol vertrouwen naar de toekomst, vastbesloten om het succes voort te zetten samen met SenS en IAMS 2024 tot een nog groter succes te maken.