fbpx
Online marketing

De Audi Q2

Een klant in de automotive branche had voor het nieuwe type Audi, de Q2, geen duidelijk beeld wat de exacte doelgroep was. Om deze klant te helpen, hebben we een banner campagne opgezet met als doel om zowel leads te verkrijgen voor de verkoop van de auto, als het in kaart brengen van de doelgroep waar de auto aan verkocht kan gaan worden.

  • Case: De Audi Q2
  • Datum: 2016

Wil jij ook beter presteren online?

Case: De Audi Q2 | SenS online solutions

Het probleem:

Voor een klant in de automotive industrie moesten we een campagne opzetten voor een nieuw model van Audi, namelijk de Audi Q2. Dit was een nieuw type auto. Dat wil zeggen, geen standaard SUV, maar ook weer geen hatchback. De Q2 zat er dus tussenin qua model. Dit is overigens ook te zien aan de slogan die Audi zelf gebruikt met #untaggable.

De campagne moest gericht worden op de naamsbekendheid van deze auto te verhogen en leiden tot inschrijvingen voor de introductie avond. Dit werden dan de leads die vervolgens geconverteerd moesten worden naar het kopen van de auto.

De exacte doelgroep voor dit nieuwe type Audi, was nog onduidelijk. Onze campagnes konden daar meer inzicht in geven.

De oplossing:

Om achter de doelgroep te komen, hebben we de klant geadviseerd om een display campagne te starten en deze zeer breed te targeten. Dus alle leeftijden, elk geslacht, elke website etc.

Dit zorgt er namelijk voor dat op basis van genoeg klikgedrag, gezien kan worden welke doelgroep het meest getriggerd wordt door de banners, en dus bovengemiddeld geïnteresseerd was.

Het resultaat:

Na voldoende data en 2 weken gedraaid te hebben, kwam er een hele duidelijke en mooie doelgroep naar voren die bovengemiddeld vaak klikten op de banners. De doelgroep bevond zich in de leeftijd 25 – 35 jaar, was voornamelijk man en geïnteresseerd in voetbal. Dit zagen we door de klikken van voetbal gerelateerde websites als vi.nl, voetbalzone.nl etc. Zie de afbeelding links.

Niet alleen zijn er een geweldig aantal leads en verkoopresultaten bereikt, maar ook dankzij deze campagne is het voor het verkoopteam van onze klant duidelijk geworden op welke doelgroep (leeftijd 25-34 jaar, geslacht mannen etc.) zij zich moeten richten en hoe de marketingactiviteiten voor de Audi Q2 het beste kunnen worden ingezet.

Dit heeft hen doen besluiten om voetbal events in de omgeving te gaan sponsoren en daar de Audi Q2 neer te zetten. Dit heeft tot veel bekendheid, publiciteit en leads opgeleverd om tot de dag van vandaag nog steeds de auto te verkopen.

Ook online success realiseren?