Venice update van Google

Google is constant aan het veranderen. Een belangrijk onderdeel van deze verandering is het tonen van geografische zoekresultaten. Google stemt namelijk de zoekresultaten die jij te zien krijgt af op je huidige locatie. Het is daarom voor veel ondernemingen belangrijk om goed naar lokaal-georiënteerde zoekresultaten te kijken!

Venice update

De verandering van het algoritme van Google met betrekking tot geografische zoekresultaten heet de Venice Update. De Venice Update is één van de belangrijkste updates van Google in zijn Panda Ronde. Dit zijn aanpassingen aan het algoritme om minder goede sites lager te plaatsen in de zoekresultaten.

Om zelf lokaal goed vindbaar te zijn moet je rekening houden met een aantal punten:

  • Content met lokale insteek
  • Metatags die aansluiten bij de lokale situatie
  • URL’s die zijn aangepast aan lokale zoekwoorden
  • Een aanmelding bij Google Place’s doen
  • Backlinks van lokale websites genereren
  • Geo-sitemaps gebruiken

Local marketing

Naast dat Google ‘local marketing’ belangrijk vindt, is er de laatste jaren de trend dat online consumenten het prettig vinden om te handelen in een bekende omgeving. Bezoekers kopen liever iets bij een webshop uit de woonplaats dan in een online winkel die 150 kilometer verderop is gevestigd.

Contact

Dus als je succesvol wilt blijven als lokale ondernemer moet je aan de slag met online marketing. Het is belangrijk om een goede online marketing campagne op te zetten voordat de lokale concurrenten dit al hebben gedaan. SenS Online Solutions is gespecialiseerd in professionele online marketing strategieën. Meer weten of heeft u verdere vragen? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier of bel met: +31 36 30 300 61.

Bel/mail ons!

Wij zijn (bijna) altijd bereikbaar! Via de telefoon op werkdagen van 09.00 t/m 18.00 en via de mail 24/7.

Contact opnemen