Facebook blijft groeien
Facebook is nog steeds aan het groeien, zoals te zien is in de grafiek. Toch neemt de groei onder jongeren af. Onder de voorheen relatief kleine leeftijdscategorie 65 tot en met 79 jarigen is de groei het afgelopen jaar het grootste van alle categorieën geweest. Deze groep groeide in 2014 maar liefst met 23 procent.
De kanalen LinkedIn en Google+ groeien het meeste ten opzichte van de rest. Het voornamelijk onder vrouwen populaire Pinterest groeit nagenoeg parallel met Instagram. Deze kanalen zijn geschikt voor het plaatsen van afbeeldingen. Twitter daarentegen blijft dalen in het aantal gebruikers, zo bezochten er 2.603.000 Nederlanders Twitter in de maand maart van 2015. Dat is een daling van 25,5 procent ten opzichte van de 3.492.000 bezoekers in maart 2014.]
Sterke fluctuatie
Het gebruik van social media blijft in de loop der jaren sterk fluctueren. Mede door opkomende nieuwe social media kanalen, maar ook door interesse die verschuift. Wij blijven de trends volgen op het gebied van gebruik van social media kanalen in Nederland.