Nu in Nederland: Instagram Reels

Je hebt ze vast al voorbij zien komen op de Instagram Explore page of in je feed: Instagram Reels. Deze concurrent van TikTok laat een nieuwe manier zien om korte, entertaining video’s te maken en delen via Instagram. En hoe kan het ook anders dat deze nieuwe feature van Instagram al succes heeft geboekt! Wellicht dat het te maken heeft met het verbannen van TikTok in de Verenigde Staten, maar ook in Nederland wordt Reels al volop gebruikt. Zijn jullie klaar om creatief aan de slag te gaan?

Wat zijn Instagram Reels?

Het is eigenlijk heel simpel: Instagram Reels zijn video’s van 15 seconden waarbij je de video op verschillende manieren kunt opfleuren door middel van muziek of eigen geluiden. Andere manieren waarop je de video kunt bewerken, zijn: het toevoegen van AR-effecten, de timer optie om hands-free een video op te nemen en een speed feature. Je kunt het zo leuk en gek maken als je zelf wil!

Een ander voordeel van de Reels functie is dat je oudere video’s uit je smartphone ook kunt uploaden. Heb je een video (gemaakt) die langer is dan 15 seconden? Dan kun je deze alsnog delen, maar wordt de video in stukjes geknipt, waarbij het laatste stuk van de vorige video wel wordt meegenomen in de nieuwe volgende video, zodat de verhaallijn intact blijft.


Bron: TechCrunch

Wie krijgt mijn Instagram Reels te zien?
Wanneer je tevreden bent over je Instagram Reels, kun je deze via Instagram Stories delen of op je tijdlijn. Kies je voor de plaatsing op de tijdlijn dan krijgt je pagina een nieuw tabblad met Reels. Een andere optie die we nog niet kennen is dat je de video kunt delen via de Instagram Explore pagina. Op deze manier maak jij de Reels zichtbaar voor een groter publiek dan alleen je eigen volgers en is de kans groter dat veel meer mensen je video te krijgen zien. Dat willen we toch allemaal?

Instagram Reels inzetten voor jouw bedrijf
Er zijn verschillende manieren waarop jouw bedrijf Instagram Reels kan inzetten. Denk aan ‘How-To’ video’s, het delen van tips, beantwoorden van een korte vraag of een kijkje achter de schermen. Voordat je met de Reels gaat starten voor jouw bedrijf, is het belangrijk om eerst na te gaan wat je precies wil bereiken met de video’s: wat is de meerwaarde voor jouw doelgroep? En vergeet niet om creatief te zijn!

Start nu met Instagram Reels!
Ook starten met deze nieuwe feature van Instagram maar ben je nog niet helemaal zeker wat de juiste strategie is? Onze social mediaspecialisten staan voor je klaar! Vul ons contactformulier in of neem telefonisch contact op: 036 – 3030061.

Bel/mail ons!

Wij zijn (bijna) altijd bereikbaar! Via de telefoon op werkdagen van 09.00 t/m 18.00 en via de mail 24/7.

Contact opnemen