Van second naar first price auctions
Waar Google nu voor al haar platformen nog gebruik maakt van second price auctions, gaat dit dus nog voor het einde van 2019 veranderen voor display. Wat verandert er dan precies? Stel adverteerder A biedt een bedrag van 5 euro en adverteerder B biedt 1 euro. In het huidige model, second price auctions, wint adverteerder A dan en betaalt 1 euro en 1 cent. Oftewel, de winnende adverteerder betaalt altijd het bedrag dat degene erna biedt plus een minimale verhoging, 1 cent.
In de nieuwe situatie, first price auctions, betaalt adverteerder A precies het bedrag dat er geboden is. In het voorbeeld van hierboven betekent dat dus een bedrag van 5 euro. Zoals je waarschijnlijk verwacht heeft dit invloed op het uitgavenpatroon van de adverteerder. De verwachting is dat adverteerders met first price auctions ongeveer twintig tot dertig procent meer gaan betalen. Voor uitgevers is dit natuurlijk weer voordelig, omdat hun inkomsten toenemen.
Hoe om te gaan met stijgende kosten
Dat de kosten van een display advertentie stijgen is natuurlijk nadelig voor advertenties. Immers, minder klikken worden gerealiseerd met hetzelfde bedrag dat wordt besteed. De gevolgen die dit precies heeft zij nu nog niet exact in te schatten. Wel is het zo dat als de kosten stijgen voor adverteerders sommige adverteerders van Google afstappen, omdat het te duur voor ze wordt. Een andere optie is om meer in te gaan kopen op domeinen van Google die wel second price blijven.
Niet te veel betalen, maar wel kwalitatief verkeer binnenhalen?
Natuurlijk heb je er geen zin in als adverteerder dat je je scheel gaat betalen aan advertentiekosten. Onze specialisten staan voor je klaar en kunnen je helpen met de perfecte biedingen. Zo haal jij de meeste waarde uit je display advertenties. Neem contact met ze op en ze helpen je graag op weg met alles rond first price auctions. Je kunt ons bereiken op 036-3030061 of stuur een mailtje naar info@sensmarketing.nl.