Google lanceer: Google Tag Manager

Tags zijn kleine stukjes code die je toevoegt aan je website. Door middel van deze codes is het mogelijk om data te verzamelen. Zonder deze data is het niet mogelijk om iets te analyseren in Google Analytics of gericht te adverteren.

Behalve dat deze tags heel handig zijn, zijn ze lastig. Teveel tags kunnen je website traag maken en als je tags updatet, kan het zo zijn dat er gaten in je verzamelde data ontstaan. Daarnaast is er altijd nog het risico van fouten, waardoor je misschien wel enkele dagen geen conversies meet.

1 regel

Met de nieuwe tool van Google is het mogelijk om al je tags te managen via slechts 1 regel code. Deze regel code moet verwijzen naar een extern Javascript bestand. Hierdoor is het mogelijk om al je tags vanuit 1 interface te beheren.

Eenvoudig

Google zelf meldt dat de Tag Manager een op zichzelf staand product is, en geen toevoeging aan Google Analytics. Verder kan je met de tool ook tags creëren die niet specifiek voor Google bestemd zijn. Om je te helpen heeft Google een aantal standaard tags toegevoegd. Zoals we van Google gewend zijn is het instellen van de Tag Manager eenvoudig.

Nadeel

Tag Manager lijkt speciaal te zijn ontworpen voor de online marketeer. Toch is er ook een nadeel. De grote websites die complex in elkaar zitten zullen meer moeite hebben om de tag manager goed te integreren. Dit zal veel tijd en moeite kosten, want het is belangrijk om ervoor te zorgen dat er geen problemen ontstaan tijdens het verzamelen van de data van je website.

SenS Online Solutions is een gespecialiseerd online marketing bureau. Heeft u meer vragen over de Tag Manager van Google of wilt u met ons in contact komen? Bel dan met: +31 36 30 300 61 of gebruik ons contactformulier.

Bel/mail ons!

Wij zijn (bijna) altijd bereikbaar! Via de telefoon op werkdagen van 09.00 t/m 18.00 en via de mail 24/7.

Contact opnemen