Het doel van Instagram advertenties
Om te beginnen moet er in kaart worden gebracht wat het doel is van de advertentie. Als er geen doel is, kan het zijn dat de advertentie niet optimaal draait en dat zou zonde zijn. Moeten er meer bezoekers naar de website komen? Moet het vertrouwen worden vergroot bij de klant? Wordt er in de advertentie een product gepromoot? Wanneer het doel van de advertentie duidelijk is, kunt u verder gaan met het creëren van de advertentie.
De doelgroep bereiken via Instagram
Nadat het doel van de advertentie in kaart is gebracht moet er worden gekeken naar de doelgroep. Want wie zijn de mensen voor wie de advertentie bedoeld is? Zijn het jongeren of volwassenen? Is uw advertentie bedoeld voor vrouwen, mannen of allebei? Wat zijn de interesses van uw doelgroep? Houdt de doelgroep van sport of kijkt de doelgroep het liefst films op de bank? Of allebei? Stel uzelf vragen bij het kiezen van de doelgroep en wees specifiek.
Het kiezen van de juiste doelgroep is van groot belang, want als er een foto of filmpje over bier in de tijdlijn terecht komt van een 21-jarige student die houdt van feesten en een bierliefhebber is, kan de advertentie goed zijn werk doen. Ook kan het kiezen van de juiste doelgroep, voorkomen dat er negatief gereageerd wordt op uw advertentie.
Het thema
Naast het kiezen van het doel en de doelgroep, is een passend thema belangrijk. Denk na over wat interessant is om te zien voor de doelgroep. Wanneer u er voor kiest om een kort filmpje te laten zien, zorg dan voor een goede verhaallijn. Wat maakt uw bedrijf zo interessant dat de doelgroep uw website wel moet bezoeken? Zorg er voor dat de aandacht van de doelgroep getrokken wordt wanneer ze door hun volle tijdlijn scrollen.
Het juiste beeld via Instagram
Beeld, dit is waar het om draait op Instagram. De juiste kleuren, attributen en uw bedrijf. Maak uw bedrijf visueel voor uw doelgroep! Leg bij het beeld de focus op wat uw bedrijf zo bijzonder maakt. Kies voor een beeld wat de doelgroep nieuwsgierig maakt naar uw bedrijf of product.
Denk er aan om foto’s te gebruiken met een hoge kwaliteit. Wanneer er foto’s worden gebruikt met lage kwaliteit komt dit niet professioneel over en kan de advertentie zijn werk niet optimaal doen. Voorzie de foto of video van opvallende kleuren, zodat de advertentie op zal vallen in de tijdlijn van de gebruiker. Zorg bij het maken van de foto ook voor het juiste perspectief en een goede belichting. Als laatste is er natuurlijk de mogelijkheid om een beroemd Instagram-filter toe te voegen aan de foto.
Een pakkende tekst inzetten
Als het gaat om advertentieteksten, is kort en krachtig de norm. Instagram gebruikers scrollen net als Facebook gebruikers, snel door de tijdlijn heen. Tijd om ellenlange teksten onder advertenties helemaal door te lezen, is er dus niet. Als u wilt dat uw advertentie wordt gezien, is het van groot belang dat er een korte en pakkende tekst is toegevoegd aan het beeld. Als u echt veel informatie kwijt wil in uw advertentie, dan is er altijd nog de mogelijkheid om het beeld voor 20% te voorzien van tekst.
Vergeet in uw tekst niet om te spreken in de taal van uw bedrijf, en te denken aan een goede manier om de doelgroep aan te spreken. Wanneer de identiteit van uw bedrijf zakelijk is, is het aan te raden om de tekst ook zakelijk te houden.
Uw advertentie op Instagram
Heeft u na het lezen van deze tekst, interesse gekregen in het adverteren op Instagram? De altijd met u meedenkende specialisten van SenSmarketing kunnen u van dienst zijn bij het maken van een Instagram campagne. Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen via 036-3030061 of een e-mail sturen naar info@SenSmarketing.nl.