Omslagfoto
Voorheen was het verboden om een call-to-action te verwerken op je omslagfoto. De regels zijn een stuk soepeler geworden. Na de aanpassingen van Facebook in hun voorschriften is er niks meer terug te vinden over een call-to-action. Dit betekent dus dat het gewoon mag, en het is verstandig om hier gebruik van te maken. Call-to-actions verwerken als ‘bel ons’ met een telefoonnummer of ‘like onze fanpage’ zijn handige manieren om de bezoeker te laten doen wat jij wilt!
Profielfoto
De profielfoto van je fanpage is ook een belangrijk onderdeel om goed naar te kijken. De profielfoto wordt voor een deel weergegeven in de omslagfoto. Hierdoor zijn er veel leuke manieren om deze te combineren. Je kan je profiel als een onderdeel van je omslagfoto gebruiken. De profielfoto wordt echter wel bij elk bericht weergegeven, dus het is belangrijk dat hij opzich zelf ook mooi is. Zorg voor een afbeelding die je merk herkenbaar maakt.
Gebruik voor je profielfoto een vierkante afbeelding. Het beste is om een afbeelding van 180 bij 180 pixels te gebruiken. Facebook zal deze zelf terugbrengen naar 160 bij 160 pixels.
Laat fans reageren op fans
Facebook biedt de mogelijkheid voor fans van je pagina om te reageren op de reacties van andere fans. Hierdoor kunnen je fans makkelijk een discussie houden over je post, wat tot veel interactie kan leiden. Dit stel je in door in het administratiepaneel te gaan naar ’toestemmingen beheren’. Vervolgens vink je ‘Antwoorden toestaan op reacties op mijn pagina’ aan.
Gebruik een unieke url
Het is verstandig om een unieke URL te gebruiken voor je Facebook pagina. Hoe je dit doet lees je hier!
Contact
Wil je meer weten of Social Media Marketing of heb je andere vragen naar aanleiding van dit artikel?Bekijk onze Social Media Marketing pagina of neem vrijblijvend contact met ons op: +31 36 30 300 61!