De techniek achter BERT
De techniek achter de BERT-update is bijzonder geavanceerd, omdat deze gebruikt maakt van transformers. Via AI-modellen zijn deze in staat om woorden in relatie tot elkaar te begrijpen, waardoor context vele malen beter kan worden begrepen. BERT staat dan ook voor Bidirectional Encoder Representations from Transformers. Door deze techniek kan Google veel beter begrijpen wat er nou daadwerkelijk op een pagina staat en hoe dit antwoord geeft op de zoekintentie van de gebruiker.
De vier pijlers van BERT
Na de uitrol van de grootste Google update in 5 jaar, zijn er vier pijlers die extra belangrijk zijn om in de gaten te houden. Deze zijn een duidelijke structuur, unieke content en antwoorden op vragen, snelheid en een geoptimaliseerde linkstructuur. Wij lichten ze voor je uit.
Duidelijke sitestructuur
Natuurlijk is een goede sitestructuur altijd al van belang geweest, maar met de nieuwste update is deze nóg belangrijker geworden. Immers, een goede structuur biedt de zoekmachine meer context over het onderwerp van die pagina en waar het op aansluit. Op die manier kan de context van het stuk nog beter geplaatst worden in het grotere plaatje en rankt een pagina beter (als deze natuurlijk bij de zoekintentie past).
Unieke content en antwoorden
Zoals aangegeven gaat het na de BERT-update nog meer om het leveren van toegevoegde waarde. Een echt antwoord op een vraag of zoekintentie is hierbij van belang. Neem dan ook zeker een aantal vragen op die je beantwoord in je tekst. Waardevolle content is unieke content. Dus geen herschrijven meer van andere (SEO)-pagina’s, maar per pagina unieke informatie.
Snelheid
Dat Google houdt van snelle websites wisten we al, maar na de BERT-update wordt snelheid nog belangrijker. Snelle websites zijn nodig om de BERT-update optimaal zijn werk te laten doen. Hoe sneller de content geïndexeerd kan worden, hoe beter.
Geoptimaliseerde linkstructuur
Om de update optimaal zijn werk te laten doen, is een geoptimaliseerde linkstructuur van cruciaal belang. Immers, een duidelijke en relevante linkstructuur op jouw website geeft Google meer duidelijkheid over de onderlinge verhoudingen en dus de context.
Jouw website klaar voor te toekomst? Wij helpen je
Denk je nu: ik ben hier niet klaar voor? Geen nood, SENS Online Marketing helpt je verder. Samen met jou nemen we je website onder de loep en bekijken we waar kansen liggen om content te optimaliseren. Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen? Neem dan contact op door te bellen naar 036 – 3030061 of mail naar info@sensmarketing.nl.