1. De bezoeker staat te allen tijde centraal
Stem de content af op de doelgroep van de website. Zorg ervoor dat de bezoeker zich kan herkennen in de content van de website. Als een bezoeker binnenkomt op je website, dan is het belangrijk dat de content hem bevalt. Hij zal dan minder snel uitstappen.
2. Geef de bezoeker per pagina zo min mogelijk keuze
Hoe meer keuzes de bezoeker krijgt, des te lastiger en langer het duurt voordat er een keuze wordt gemaakt. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat een bezoeker niet gaat twijfelen. Het moet direct duidelijk zijn wat hij kan doen op een pagina. Meer keuzes leidt tot meer twijfel wat er uiteindelijk voor kan zorgen dat een bezoeker besluit om uit te stappen.
3. Laat zien wat de bezoeker kan verwachten
Vertoon het aantal stappen dat de bezoeker moet doorlopen. Zo is het voor hem direct duidelijk wat er nog moet gebeuren voordat hij bij zijn doel uitkomt. Als dit voor een bezoeker duidelijk is, dan zal dat ervoor zorgen dat hij minder snel uitstapt. Internetgebruikers houden van duidelijkheid!
4. Houd vast aan de vaste structuur van een website
Plaats bijvoorbeeld de zoekfunctie altijd rechtsboven en niet linksonder. Dan ziet een bezoeker direct waar hij kan zoeken en zal dit dan ook vaker doen. Als hij niet direct ziet wat hij wilt zien, kiest een bezoeker er vaak voor om direct uit te stappen.
5. Inspelen op emotie door middel van design
Content moet voor herkenning zorgen bij de bezoekers. Als een bezoeker direct herkenning ziet op een pagina, dan zal hij vaker op de site blijven en doorklikken.
6. Synergie tussen tekst, beeld, geluid en video
Internetgebruikers zijn heel visueel ingesteld. Een juiste combinatie tussen tekst, beeld, geluid en video zijn dan ook belangrijk om de aandacht van een bezoeker vast te houden.
7. Zorg voor een responsive design
Een responsive design betekent dat het design van een website zich aanpast aan het formaat van elk apparaat. Zo zal een website zich automatisch aanpassen aan de afmetingen van een telefoon als de site vanaf een telefoon wordt bezocht. Een bezoeker vindt het prettig als hij op elk apparaat alle functies van een website kan zien.
8. Blijft altijd testen
Zo lang de bounce rate nog geen 0% is, zit er een verbetering in. Blijf constant testen om te kijken of je bouncepercentage verlaagt.
SenS Online Solutions is specialist op het gebied van online marketing. Heeft u ook een hoog bouncepercentage en wilt u deze verlagen? Of heeft u andere vragen naar aanleiding van dit artikel? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via: +31 36 30 300 61 of maak gebruik van ons contactformulier.