Linkbuilding: verbeter uw vindbaarheid
Een van de belangrijkste dingen in de online marketing is zorgen dat er voldoende links naar uw website zijn. Dit zodat bezoekers u kunnen vinden via deze linkpartners, vooral ook om te zorgen dat uw website zelf meer waarde krijgt. Een zéér belangrijk onderdeel van uw online marketing strategie.
1. Zorg er voor dat uw website regelmatig nieuwe links ontvangt van belangrijke en goed scorende andere websites.
2. Vermijd websites met weinig statistieken, die zelf niet goed scoren of erg op spam lijken. Dit kan een negatief effect hebben voor uw website.
3. Zorg dat uw website niet ineens 100 nieuwe links er bij krijgt, terwijl er daarvoor amper 1 of 2 nieuwe links naar de website toe kwamen. Zorg voor een natuurlijk verloop.
Content marketing: toon uw expertise
Door regelmatig content te publiceren laat u aan Google (en natuurlijk aan uw bezoekers) zien dat u uw website belangrijk genoeg vindt om er met regelmaat tijd aan te besteden. Belangrijk is wel dat het waardevolle content is die nog niet elders online te vinden is, unieke content dus.
1. Zorg voor een regelmaat in het schrijven van uw artikelen. Of dit nu dagelijks, wekelijks of maandelijks is, is minder belangrijk. Door er met regelmaat tijd aan te besteden creëert u bij de bezoekers (en de zoekmachines) een verwachtingspatroon waar u vervolgens handig gebruik van kunt maken.
2. Schrijf als eerste voor de lezers, de bezoekers, en verlies uzelf niet in het krampachtig veel te veel verwerken van de beoogde zoektermen in uw tekst.
3. Als u een blog schrijft, zorg dan dat deze uniek en waardevol is voor uw bezoekers. Zorg dat je artikelen een goede kwaliteit hebben, mensen krijgen steeds meer content over zich heen. Zorg dus dat mensen de moeite willen nemen om uw artikel te lezen.
Conversie: meer omzet genereren
Converteren is het omzetten van een bezoeker naar een (potentiële) klant. Een conversie kan bijvoorbeeld zijn: contact opnemen, offerte aanvragen of misschien zelf een product kopen. Conversie staat dus eigenlijk garant voor omzet en daarom ook belangrijk voor je online marketing.
1. Maak het conversie proces zo simpel mogelijk. Vraag alleen de gegevens die je echt nodig hebt, zorg dat de bezoekers zo min mogelijk stappen hoeven te doen. Elke stap is een potentiële kans waarop een bezoeker kan afhaken.
2. Maak duidelijk waarom de potentiële klant voor juist uw bedrijf moet kiezen. Zorg dat u uw Unique Selling Points (USP’s) zelf ook duidelijk hebt en vermeld deze ook kort, duidelijk en concreet op uw website.
Adverteren voor meer bezoekers
Waar zoekmachine-optimalisatie een duidelijke lange termijn strategie is en dus niet snel resultaat geeft, valt met adverteren altijd snel resultaat te boeken.
1. Inzetten van Google Ads kan met elk budget en heeft direct effect op de bezoekers aantallen. Er kan zo ook worden getest welke zoektermen er effectief zijn en gebruikt kunnen worden in de zoekmachine-optimalisatie campagnes.
2. Inzetten van Facebook advertenties zorgt voor meer bereik op social media. Wilt u uw bereik vergroten op Facebook is het zeker raadzaam advertenties in te zetten. Het voordeel van advertenties op Facebook is dat u zich kunt richten op geslacht, leeftijd en/of interesses.
3. Bevindt uw doelgroep zich op Instagram? Dan kunt u daar ook advertenties gaan in zetten om uw online presence te verbeteren. Ook op Instragram kunt u zich bijvoorbeeld richten op interesses en voorkeuren.
Specifieke tips nodig voor uw online marketing?
Komt u er zelf nog niet uit met uw online marketing of heeft u moeite met het uitstippelen van uw online marketing strategie? Wij komen graag met u in contact om te kijken hoe wij samen kunnen zorgen dat u meer omzet binnen haalt via uw website.
Mail nu naar info@sensmarketing.nl of bel naar 036-3030061.