1. Kies voor een certified partner
Google heeft zelf een programma ontwikkeld waarmee bedrijven zich officieel kunnen certificeren. Een bedrijf kan zich certificeren door examens over verschillende onderwerpen succesvol af te leggen. Door het halen van deze examens toont een bedrijf aan dat deze voldoet aan de hoge eisen die Google stelt een haar partners. Google heeft een zoekfunctie waarin gecertificeerde partners gevonden kunnen worden. Het is verstandig om altijd te kiezen voor een Google certified partner, omdat deze bewezen hebben te beschikken over alle kennis die nodig is om succesvol Google Ads in te zetten.
2. Zorg dat de kosten transparant zijn
De kosten voor een Ads bureau kan je opsplitsen in twee gedeelten: kosten aan Google en onderhoudskosten aan het Ads bureau. De kosten aan Google worden betaald voor het aantal kliks die zijn gegenereerd en de onderhoudskosten betaal je aan het Ads bureau voor het onderhouden van de campagnes. Het is gevaarlijk om 1 vast bedrag te betalen voor beide diensten, bijvoorbeeld maandelijks €100,- voor zowel de klikken als het onderhoud. Het is zo namelijk nooit duidelijk welk bedrag naar Google gaat en welk bedrag naar het Ads bureau. Het beste is om apart onderhoudskosten te betalen, zo heb je altijd transparantie!
3. Zorg dat de Ads campagnes op naam van je bedrijf staan
Het is belangrijk om altijd zelf een e-mailadres te hebben met een Google-account waarop uw Ads draait. Sommige Ads bureaus werken niet zo en laten de Ads campagnes op hun eigen account draaien of draaien voor verschillende bedrijven aparte campagnes in 1 Ads account. Dit laatste kan ook zeer slecht zijn voor je posities. Met een eigen account waar je zelf ook beheerder van bent kan je elk moment zelf de voortgang bekijken en eventueel je account loskoppelen van je Ads bureau.
4. Zorg voor structuur in je campagnes
Structuur in je Google Ads campagnes is zeer belangrijk. Een goed Ads-account bestaat vaak uit meerdere campagnes die zijn onderverdeeld in verschillende advertentiegroepen. Zorg ervoor dat de campagnes duidelijke namen hebben waaruit je ook zelf kan aflezen waar deze voor zijn.
5. Let op de kwaliteitsscores
Google kent aan elk zoekwoord een kwaliteitsscore toe. Hoe hoger deze is, des te hoger de positie van een advertentie zal komen te staan. Een goede kwaliteitsscore is dan ook zeer belangrijk. Aan de hand van een kwaliteitsscore kan je zelf dan ook snel bepalen of een campagne goed is ingesteld. Bekijk de kwaliteitsscores altijd goed en vraag of zoekwoorden met een lage score kunnen worden verwijderd.
Contact
Met deze 5 tips zal je zelf beter je Ads bureau aan kunnen sturen. SenS Online Solutions is een gecertificeerde partner van Google en voldoet zelf aan bovenstaande punten. Wil je ook beginnen met Google Ads of wil je je bestaande Google Ads optimaliseren of laten onderhouden? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op via: +31 36 30 300 61 of maak gebruik van ons contactformulier.