SEO en social media zijn aan elkaar verbonden
Ook in 2012 nemen de sociale media weer een belangrijke rol voor hun rekening. Ze waren al belangrijk, maar vanaf nu kunnen we SEO en Social Media niet meer los van elkaar zien. Google richt zich in zijn zoekresultaten steeds meer op Google+. Dit doen zij om meer voeten aan de grond te krijgen op het gebied van social media. Het idee erachter is vrij simpel: Google verwerkt steeds meer Google+ in zijn zoekresultaten met als doel om meer mensen op het sociale netwerk te krijgen.
Mobiel adverteren groeit
Mobile kan in 2012 niet meer als trend gezien worden. Vanaf nu kan niemand er meer omheen, mobile is overal! Het adverteren op mobile devices vraagt om een andere aanpak dan adverteren op desktops en in zekere zin ook tablets. De keywords waarop een mobiele gebruiker zoekt, zijn anders dan waarop een desktop gebruiker zoekt. Het is daarom belangrijk om u apart te richten op mobiele marketing.
Alles draait om ROI
Dat het vooral gaat om ROI bij een campagne is al langere tijd een trend, in 2012 zal dit alleen maar doorzetten. Posities, vertoningen en verkeer zijn nog steeds belangrijk, het gaat uiteindelijk om de opbrengsten.
Spraakbesturing groeit
Apple heeft Siri en ook Google biedt op steeds meer plekken de mogelijkheid om te zoeken met uw stem. Deze trend zal in 2012 alleen maar doorzetten.
Personalisatie van zoekresultaten
Door het groeiende gebruik van Google+ en andere sociale media zullen de zoekresultaten steeds persoonlijker worden. Ook door diverse andere mogelijkheden zoals het kunnen blokkeren van zoekresultaten van een bepaalde website. De trend van persoonlijke zoekresultaten zal toenemen in 2012!
Links blijven belangrijk
Door de ontwikkelingen van SEO en Social Media rijst steeds vaker de vraag over het nut van linkbuilding. Wij kunnen u vertellen, linkbuilding blijft ook de komende jaren een belangrijk onderdeel van SEO. Een kleine verandering is wel dat de kwaliteit van de links steeds belangrijker wordt. Links zijn nog steeds het fundament van Google.