Case online marketing

Joseph Klibansky

Joseph Klibansky, een gerenommeerde kunstenaar, benaderde ons om een limited edition artwork te promoten. Het betrof een iconisch beeld, waarbij elk exemplaar genummerd was en een beperkt aantal beschikbaar was in elke kleur.

Het doel: 2 doelen te bereiken

Onze doelen waren tweeledig. Ten eerste wilden we waardevolle data verzamelen over de doelgroep door social pixels in te zetten op diverse platforms zoals Facebook, Instagram, TikTok en Pinterest. Ten tweede wilden we een aanzienlijk aantal mensen aantrekken om zich in te schrijven voor de pre-registratie, waarmee ze als eerste de mogelijkheid kregen om het kunstwerk aan te schaffen.

Strategie en Uitvoering

We adviseerden een strakke tijdlijn en zorgde ervoor dat de juiste doelgroep werd geïdentificeerd op diverse platforms. Via retargeting, look-a-like doelgroepen en het benaderen van nieuwe doelgroepen op TikTok en Pinterest. Hierdoor konden wij deze campagne wereldwijd uitzetten. Met slechts 14 dagen om pre-registraties te verzamelen, legden we de nadruk op het snel en effectief aanspreken van de doelgroepen. Hierbij maakten we gebruik van diverse kanalen. Door de succesvolle implementatie van social pixels en analyse van verzamelde gegevens, kregen we snel inzicht in de doelgroep en konden we de pre-registratie snel vullen. Na overleg met Joseph Klibansky hebben we de potentiële lijst uitgebreid om meer inschrijvingen te genereren.

Overtreffende resultaten

De pre-register lijst was snel gevuld en de doelstellingen werden overtroffen. Door de succesvolle verzameling van waardevolle data over de doelgroep. De strategie en data werden later ingezet bij de open Dag campagne voor het atelier/studio van Joseph Klibansky in november 2023.

Trotse samenwerking

De samenwerking met Joseph Klibansky resulteerde in een succesvolle limited edition artwork lancering. Door een doelgerichte aanpak, strategische inzet van social media en snelle besluitvorming op basis van verzamelde data, hebben we niet alleen de gestelde doelen bereikt, maar hebben we ook waardevolle inzichten verzameld die later met succes werden toegepast in andere campagnes.