Almere City FC wordt de eerste voetbalclub in Nederland waarbij de spelers met hun Instagramnamen op de shirts spelen. Na een sparsessie tussen het social team van SenS Online Solutions en het media-communicatie team van Almere City FC is dit unieke idee ontstaan. Een van de doelen voor dit seizoen is om de social media accounts van de voetbalclub meer bekendheid te geven en ook te laten groeien in bereik en volgers. Vanaf de thuiswedstrijd tegen Jong Ajax kun je Bradly van Hoeven zien spelen met @bvooo en staat @FredFlyer op het shirt van Frederik Helstrup.
John Bes (algemeen directeur Almere City FC): ,,Het is een initiatief dat helemaal past in de lijn van onze kernwaarden jong, eigenwijs en ambitieus. Social media neemt een steeds belangrijkere plek in onze samenleving in en het is goed om met deze actie de leuke kant daarvan te laten ervaren.”
Nigel Weerden: ,,Een van de doelen die we mee hebben gekregen van Almere City FC is het Instagram account meer bekendheid te geven. Dit zou uiteraard eenvoudig opgelost kunnen worden door de doelgroep te bereiken met een betaalde campagne. Maar hoeveel mooier is het om het account op unieke wijze onder de aandacht te brengen en zo het account organisch te laten groeien. Zo is het idee ontstaan om de Instagramnamen van de spelers onder het shirt te doen, in plaats van de achternamen van de spelers onder het logo. Dit idee komt puur voort uit de hechte en goede samenwerking die dit seizoen nog intensiever is.”
Rondom deze actie wordt er ook aan de fans gedacht, zo kunnen de fans van Almere City FC het nieuwe thuis of uitshirt online bestellen en gratis hun instagramnaam op het shirt laten drukken.