Contentstrategie voor specifieke allergieën
Om deze stijging te realiseren is er gekozen voor een contentstrategie die zich richt op specifieke allergieën in plaats van meer algemene verzamelnamen voor allergieën. Een voorbeeld hiervan is huisdierenallergie welke is gesplitst naar onder meer katten- en hondenallergie. Daarnaast is ook hooikoorts opgesplitst in specifieke allergieën, zoals boompollenallergie of nog specifieker berkenpollenallergie.
Van boompollenseizoen tot onkruidenseizoen
Naast dat deze pagina’s werden geschreven zijn ze ook op specifieke momenten geschreven. In samenspraak met de klant is besloten om de nieuwe artikelen te plaatsen voordat het seizoen zou beginnen. Op die manier kon er tijdig worden gerankt op zeer relevante zoektermen. Onder meer door zo specifiek in te spelen op seizoensgebondenheid zijn de resultaten behaald.
Overige allergieën
In periodes dat seizoenspieken niet aanwezig waren hebben we natuurlijk niet stilgezeten. Hierin zijn specifieke allergieën die niet seizoensgebonden zijn geschreven of geoptimaliseerd. Hierbij kan gedacht worden aan verschillende huisdierenallergieën of contactallergieën. Op die manier wordt de website in zijn geheel geoptimaliseerd en voorzien van nieuwe, waardevolle content voor de bezoekers van Alles over allergie.
Resultaat van SEO campagne
Het resultaat van de SEO campagne is een stijging van bijna 70% in organische bezoekers. Nominaal is dit een stijging van ruim 330.000 bezoekers in ongeveer 10 maanden. Een prachtig resultaat waardoor de doelstelling van de klant dubbel en dwars is behaald.
Samenwerking tussen verschillende teams
Tijdens de campagne voor Alles over allergie is er veel samengewerkt tussen het SEO, Ads en Social Media team. Ook de andere teams gingen mee met de seizoenen. Door de specifiekere allergiepagina’s konden zij nog specifiekere posts en advertenties maken die potentiële bezoekers dus nog beter aanspraken. Kotom, de relevantie van advertenties en landingspagina’s werd aanzienlijk verhoogd door deze seizoensgebonden strategie. Daarbij konden Ads en de Social Media kanalen het verkeer opvangen net na livegang van een pagina. Zo kon organisch de pagina goed ranken en kon er toch al relevant verkeer op binnenkomen.