Hoe werkt Google for Jobs
Google for Jobs werkt net iets anders dan de gemiddelde vacaturesite, zoals Indeed, Nationale Vacaturebank of LinkedIn. Zo krijgen werkzoekenden direct relevante vacatures te zien binnen de zoekresultaten. Deze worden getoond op basis van eerder zoekgedrag, locatie en andere kenmerken die bekend zijn. Vervolgens kan de zoeker zelf ook nog tal van filters toepassen. Dit alles binnen de zoekresultatenpagina van Google. De resultaten die getoond worden komen uit op bekende vacaturesites.
Jouw vacature in de resultaten van Google for Jobs
Om jouw vacature in de zoekresultaten van Google for Jobs te krijgen draait het om kwaliteit. Evenals bij het ranken in de zoekresultaten kijkt Google naar gebruikersgedrag op je (vacature)pagina. Dit is een ander groot verschil van Google for Jobs ten opzichte van de reguliere vacaturebanken. Kwaliteit wordt onder meer gemeten door hoe lang een bezoeker op de vacaturepagina zit, hoeveel pagina’s er worden bezocht tijdens een sessie en wat het bouncepercentage is. Klikken bezoekers snel weg, dan ziet Google dat als een teken dat de vacaturetekst niet aansluit.
Vacatureteksten optimaliseren
Doordat Google je afrekent op kwaliteit van de vacatureteksten, is het van belang dat deze van hoog niveau zijn. De standaard vacaturetekst voldoet vaak niet meer. Veel potentiële sollicitanten klikken bijvoorbeeld weg, omdat ze zich niet kunnen vinden in je vacature. Zorg voor een pakkende vacaturetekst, waardoor iedereen binnen het vakgebied voor jou wil werken. Dus geen clichés die overal terugkomen, maar een tekst die uniek is voor jouw bedrijf en de cultuur. Onze tekstschrijvers helpen je natuurlijk ook graag aan pakkende vacatureteksten, neem contact op voor de mogelijkheden!