Case webdesign

SEO Campagne Rosenboom

Voor de website van Rosenboom ICT zijn we in maart 2019 begonnen met een uitgebreide online marketing campagne. Als dé specialist op het gebied van zowel ICT & Print als kantoorartikelen, biedt Rosenboom een breed assortiment en diensten aan. Hoewel zij zich voornamelijk offline profileerden, wilde ze begin dit jaar het aantal leads via de website vergroten. Het doel was om Rosenboom te presenteren als dé specialist voor ieder kantoor, waarbij een actief zoekende regionale doelgroep de eerste focus was. Om dit te realiseren zijn we gestart met een regionale Google Ads campagne en SEO campagnes om de vindbaarheid in de gratis zoekresultaten te verhogen.

SEO website Rosenboom
website banner rosenboom

De eerste stappen en resultaten

Het zoekmachine marketing proces werd gestart met een kickoff meeting om de wensen, doelen en doelgroep van Rosenboom te bespreken. Op basis van deze uitkomsten, heeft ons team een doelgroep en zoekwoorden analyse uitgevoerd om de juiste strategische online koers te kunnen bepalen en te werken met zoekwoorden die door de zoekende doelgroep wordt gebruikt.

In overleg met Rosenboom is ervoor gekozen eerst de focus te leggen op de ICT & Print afdeling. Om succesvolle resultaten te kunnen realiseren, hebben we een SEO en Technische analyse van de website uitgevoerd. De technische uitkomsten zijn door onze specialisten gedeeld met het webdesign bureau, zodat niet alleen de website beter ging ranken, maar ook de gebruiksvriendelijkheid steeg. Tegelijkertijd is er door ons content team gewerkt aan betere content en zijn de belangrijkste pagina’s geoptimaliseerd voor de zoekmachines.

De eerste resultaten van de werkzaamheden zijn nu al zeer positief met een aantal mooie top 10 en nog beter top 3 rankings op zoekwoorden die begin dit jaar nog buiten de top 100 stonden. Met name in de regio scoort de website van Rosenboom steeds beter online. Een mooi resultaat van een coöperatieve samenwerking, waarbij we de input van de klant hebben gebruikt om de doelgroep te overtuigen.

De volgende stap

Nu de ICT & Print afdeling van Rosenboom steeds verder geoptimaliseerd is, is het tijd om verder te kijken. In de volgende fase pakken we voor de klant de webshop aan om beter gevonden te worden op de diverse categorieën die ze aanbieden. Hierbij kan de klant zelf bepalen op welke categorieen er de focus gelegd moet worden en kunnen we zelfs specifieke producten extra onder de aandacht brengen om hier de verkopen stimuleren. Het doel van deze werkzaamheden is om de vindbaarheid te laten toenemen, wat uiteindelijk moet zorgen voor meer omzet. Wanneer het aantal kwalitatieve bezoekers naar de website stijgt, kijkt ons team van analisten naar het bestelproces en begeleidt de klant bij het verhogen van de conversie.

Menu