Case online marketing

Alles over allergie

Voor de website van Alles over allergie hebben we in 2020 het doel gekregen om het aantal bezoekers van ongeveer 600.000 bezoekers naar minimaal één miljoen te verhogen over alle kanalen. Het overgrote deel van de bezoekers kwam vanuit organisch verkeer.

Door een combinatie van kwalitatieve content, strategische linkbuilding en een nauwe samenwerking tussen ons SEO, Social Media en Adwords team hebben we de doelstelling vanuit Alles over allergie al in oktober van dit jaar weten te behalen. Ruim 2 maanden voor het einde van het jaar. We vertellen je graag hoe we dit gedaan hebben vanuit SEO-oogpunt!

Alles over allergie
Alles over allergie Analytics resultaten

Contentstrategie voor specifieke allergieën

Om deze stijging te realiseren is er gekozen voor een contentstrategie die zich richt op specifieke allergieën in plaats van meer algemene verzamelnamen voor allergieën. Een voorbeeld hiervan is huisdierenallergie welke is gesplitst naar onder meer katten- en hondenallergie. Daarnaast is ook hooikoorts opgesplitst in specifieke allergieën, zoals boompollenallergie of nog specifieker berkenpollenallergie.

Van boompollenseizoen tot onkruidenseizoen

Naast dat deze pagina’s werden geschreven zijn ze ook op specifieke momenten geschreven. In samenspraak met de klant is besloten om de nieuwe artikelen te plaatsen voordat het seizoen zou beginnen. Op die manier kon er tijdig worden gerankt op zeer relevante zoektermen. Onder meer door zo specifiek in te spelen op seizoensgebondenheid zijn de resultaten behaald.

Overige allergieën

In periodes dat seizoenspieken niet aanwezig waren hebben we natuurlijk niet stilgezeten. Hierin zijn specifieke allergieën die niet seizoensgebonden zijn geschreven of geoptimaliseerd. Hierbij kan gedacht worden aan verschillende huisdierenallergieën of contactallergieën. Op die manier wordt de website in zijn geheel geoptimaliseerd en voorzien van nieuwe, waardevolle content voor de bezoekers van Alles over allergie.

Resultaat van SEO campagne

Het resultaat van de SEO campagne is een stijging van bijna 70% in organische bezoekers. Nominaal is dit een stijging van ruim 330.000 bezoekers in ongeveer 10 maanden. Een prachtig resultaat waardoor de doelstelling van de klant dubbel en dwars is behaald.

Samenwerking tussen verschillende teams

Tijdens de campagne voor Alles over allergie is er veel samengewerkt tussen het SEO, Adwords en Social Media team. Ook de andere teams gingen mee met de seizoenen. Door de specifiekere allergiepagina’s konden zij nog specifiekere posts en advertenties maken die potentiële bezoekers dus nog beter aanspraken. Kotom, de relevantie van advertenties en landingspagina’s werd aanzienlijk verhoogd door deze seizoensgebonden strategie. Daarbij konden Adwords en de Social Media kanalen het verkeer opvangen net na livegang van een pagina. Zo kon organisch de pagina goed ranken en kon er toch al relevant verkeer op binnenkomen.

 

Menu