Wat je moet weten over de nieuwe Kern update van Google

De nieuwe kern update van Google, wat is er veranderd en wat betekend dat voor u? In dit blog bericht leggen we u uit wat de nieuwe update inhoudt en waar u op moet letten.

Wat is een kern update?

Kernupdates zijn verbeteringen aan het algemene algoritme van Google die zorgen voor een beter begrip van zoekopdrachten en webpagina’s. Google kan hierdoor zoekopdrachten nauwkeuriger aan webpagina’s koppelen en de gebruikstevredenheid verbeteren. Een van de vorige brede kern updates bracht de introductie van Neutral Matching. Neutrale matching was nergens op gericht, het was een manier om relevantie van webpagina’s in de zoekresultaten te verbeteren, zodat ze praktischer een zoekopdracht kunnen beantwoorden. We kunnen stellen dat de onderliggende gedachte van alle brede kern updates is om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren.

Hoe groot is deze update?

Dit is een belangrijke update geweest, een van de grootste updates in jaren zelfs. In de jaren voorheen, wanneer er een Google-update plaatsvond, hield dit meestal in dat de opname van iets dat grondig veranderde hoe sites gerangschikt zijn. In de update die vorig jaar plaats vond is opgenomen wat Google Neutral Matching noemde. Het is dus aannemelijk dat er iets in hetzelfde kaliber is geïmplanteerd.

Wat is het doel van de kern update?

Met een Kernupdate richt Google zich niet op niches of specifieke signalen, zoals kwaliteit. In een update met een uitgebreid algoritme richt Google zich niet op iets. Sommigen in de SEO-industrie denken dat Google hiermee specifieke industrieën target. John Mueller van Google ontkent echter dan kern update zich richten op specifieke niches.

De Kern update richt zich dus niet op websites, niches of kwaliteiten, dat is de reden waarom Google zegt dat er in kern updates niets te repareren valt. De beste manier om te begrijpen wat een kernupdate inhoudt is om vooroordelen opzij te zetten dat Google is gericht op lage paginakwaliteit of niches maar zich richt op de relevantie van gerelateerde factoren.

Waar moet je op letten na deze update?

Een digitaal marketingbureau in Melbourne, ClickMatrix, heeft een infographic gemaakt met aanvullende SEO-activiteiten waar ondernemers zich in 2019 op zouden moeten concentreren, waaronder:

  • Linkless Mentions
    Dit zijn vermeldingen die voorkomen wanneer een blog, klantrecensie, product of service bij naam wordt genoemd, maar zonder de bijbehorende link naar jouw  site.
  • Optimalisatie spraak gestuurd zoeken
    De focus op trefwoordzinnen die audio-zoekopdrachten ondersteunen met behulp van telefoons of stemactivatie-assistenten.
  • Natural Link Building
    Deze beproefde methode zal nog steeds in het spel zijn, maar de links moeten nu zinvol zijn voor de zoeker om SEO-rankings te ondersteunen.
  • Technische SEO
    Hoewel het nieuwe algoritme niet op dit probleem was gericht, merkt Google wel dat er problemen zijn, dus jouw codering moet wel up-to-date zijn.
  • On-Page optimalisatie
    Naast geweldige inhoud moet elke pagina van jouw site de best mogelijke gebruikerservaring bieden.
  • Lokale optimalisatie
    Dit onderwerp is vooral belangrijk voor ondernemers met een lokaal of regionaal klantenbestand. Je kan gebruikmaken van hulpprogramma’s om lokale SEO-ranglijsten te genereren.

Bel/mail ons!

Wij zijn (bijna) altijd bereikbaar! Via de telefoon op werkdagen van 09.00 t/m 18.00 en via de mail 24/7.

Contact opnemen

LinkedIn
Instagram
Menu