Online Marketing Trends 2016

In de wereld van online marketing kunnen trends ieder jaar verschillen. De online marketing trends voor 2016 zijn niet geheel onbekend, maar zullen het komende jaar steeds belangrijker worden.

SenSmarketing houdt zich dagelijks bezig met het optimaliseren van websites en volgt de laatste trends in de online wereld. Onze web analisten zijn gespecialiseerd in de fijne kneepjes van websites en de online wereld. Daarom hebben wij de meest belangrijke online trends voor jullie samengevat.

De belangrijkste online marketing trends van 2016

Online-marketing

Trends, ze zijn aanwezig in alle soorten en maten. Microtrends, maxitrends en megatrends. Per jaar verschillen de trends in allerlei bedrijfstakken en enkele bedrijfstakken hebben het geluk of de pech, dat de trends zelfs per seizoen verschillen.

Wilt u advies over hoe u het beste op deze trends kan inspelen met uw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact op via info@sensmarketing.nl of bel naar 036-3030061 en vraag naar onze web analisten.

Personalisatie

Tegenwoordig vinden klanten het niet fijn om over één kam geschoren te worden. Het persoonlijk benaderen van (potentiële) klanten wordt daarom steeds vaker gedaan. Het persoonlijk benaderen van de klant en onderscheid maken tussen klanten wordt personaliseren genoemd. Zowel online als offline wordt personalisatie steeds vaker toegepast. Denk hierbij aan teksten op de website, brieven of e-mails. De informatie die er aan de klant wordt gegeven, vormt zich steeds socialer en natuurlijker. Het personaliseren van gegeven informatie kan al beginnen bij het noemen van de klant bij naam en de gegeven informatie baseren op de interesses van de klant.
Het persoonlijk maken van de informatie die gericht is naar de klant, wordt door klanten meer gewaardeerd. De waardering kan voor klantbehoud, positieve reviews en positieve mond-tot-mond reclame zorgen, wat weer gunstig is voor uw bedrijf. Personalisatie is dus voor beide partijen van groot belang en tegenwoordig onmisbaar in de wereld van online marketing.

Korte deelbare video’s

Visuele content wordt steeds populairder en het informeren met infographics of korte (animatie)video’s wordt ook steeds vaker gedaan. Het is niet onbegrijpelijk dat dit wordt gedaan, want visuele informatie wordt door de mens 600.000 keer sneller opgenomen dan tekst. Tegenwoordig wordt visuele content vaker en sneller gedeeld op social mediakanalen dan tekstuele informatie.
Bij korte deelbare video’s draait het allemaal om een goedlopend verhaal, dit zorgt er voor dat de informatie blijft hangen bij de kijker. Het grote voordeel van deze video’s is dat er veel informatie verteld kan worden, in een korte tijd, op een leuke manier.

Engagement

Engagement, in contact zijn met de klant en betrokken zijn bij hun wensen en behoeften. Het in contact zijn en blijven met de klanten is erg belangrijk en blijft eigenlijk van groot belang. Goed contact zorgt namelijk voor klanttevredenheid en klantbehoud. Engagement is dus winstgevend voor zowel het bedrijf als voor de klant.

Mobielvriendelijke website

Smartphonegebruik over de hele wereld blijft fors toenemen, zo ook in Nederland. Dit maakt dat het bezoeken van websites via de telefoon, ook toeneemt. Het bezoeken van websites via de smartphone wordt namelijk ervaren als handiger en sneller, dan websites bezoeken via desktop.
Tegenwoordig is het erg belangrijk dat websites mobielvriendelijk zijn. Websites die niet mobielvriendelijk zijn, worden namelijk door Google lager geplaatst op de pagina met zoekresultaten, wanneer via een mobiel apparaat wordt gezocht naar een desbetreffende website. Het is dus van groot belang dat uw website mobielvriendelijk oftewel responsive is. Wilt u uw webiste responsive maken, dan kan SenS Online Solutions u helpen.

Tevredenstellende webcare

Het gebruik van social media is niet alleen gestegen bij de consument, maar ook bij bedrijven. Onder andere het maken van reclame wordt steeds vaker gedaan via bepaalde social mediakanalen als Facebook en Twitter. Contact maken én behouden met klanten via social mediakanalen wordt bij bedrijven ook steeds populairder. Daarnaast blijft webcare bij de meeste bedrijven, vandaag de dag, niet ongebruikt. Webcare houdt in dat er vanuit een bedrijf, gereageerd wordt op complimenten, klachten of vragen die door de klanten op het internet worden geplaatst.
Een goede webcare, wat onder andere bestaat uit een snel en vriendelijk antwoord van het desbetreffende bedrijf, wordt door klanten steeds meer gewaardeerd. Wanneer bedrijven via webcare op de juiste manier reageren op klanten, kan dit de klant aanzetten tot het geven van een positieve review of positieve mond-tot-mond reclame. Positieve reviews en positieve mond-tot-mond reclame zijn voor bedrijven erg belangrijk, want deze kunnen leiden tot meer klanten en meer aankopen. Kortom: een goede webcare kan veel doen voor uw bedrijf!

Uw website geoptimaliseerd volgens de laatste trends

Heeft uw bedrijf een website, maar moeite met het realiseren van de bovengenoemde punten? Wilt u uw website geoptimaliseerd volgens de laatste online marketing trends, maar heeft u geen idee waar u moet beginnen? De altijd met u meedenkende specialisten van SenSmarketing zijn te benaderen voor advies of hulp via info@SenSmarketing.nl of 036 303 0061.

Bel/mail ons!

Wij zijn (bijna) altijd bereikbaar! Via de telefoon op werkdagen van 09.00 t/m 18.00 en via de mail 24/7.

Contact opnemen