Internet levert de grootste return on investment

Reclame op televisie garandeert nog steeds het grootste bereik, toch ligt het return-on-investment percentage hier lager dan op het internet. Dit blijkt uit Britse onderzoeken van GfK en Kantar Worldpanel naar crossmedia-campagnes van een aantal consumptiegoederen leveranciers. Op het gebied van bereik vormt het internet inmiddels een belangrijke concurrent voor gedrukte media en buitenreclame

Internet marketing steeds belangrijker

Uit het onderzoek blijkt dat televisiecampagnes 73 % van de online consumenten bereikt. Dit meldt Online Media Daily. Bij de gedrukte pers ligt dit percentage op 39 %, gevolgd door outdoor, die 28,7 % laat optekenen. Het bereik van online reclame ligt op 33,5 %, waarbij dispaly een score van 28,8 % haalt, gevolgd door video en zoekopdracht die een respectievelijke 11,3 % en 2,3 % scoren.

Hoogste rendement bij internet marketing

Het return-on-investment percentage van internet ligt op 9 %, gevolgd door gedrukte media(8%), televisie(7%) en outdoor(6%). Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat internet marketing ook een belangrijker bereik realiseert bij consumenten die niet worden bereikt door televisie-reclame. Van de mensen die minstens 1 online reclame hebben gezien, ziet 25 % nooit de begeleidende televisiespot!

LinkedIn
Instagram

Bel/mail ons!

Wij zijn (bijna) altijd bereikbaar! Via de telefoon op werkdagen van 09.00 t/m 18.00 en via de mail 24/7.

Contact opnemen

Menu