Haal meer uit je campagnes door SEO & SEA te combineren

Regelmatig krijgen wij de vraag waarom je zowel in SEO als SEA zou moeten investeren en wat dit op lange termijn voor jouw bedrijf kan betekenen. SEO en SEA zijn twee totaal verschillende, marketingstrategieën, maar streven uiteindelijk wel hetzelfde doel na. Dit doel is meer bezoekers naar jouw website vanuit de zoekmachines.

Vaak wordt de keuze gemaakt tussen investeren in adverteren of ranken in de organische (gratis) resultaten. Erg zonde, want deze combinatie werkt juist het meest effectief voor een betere online vindbaarheid. Wij leggen je uit hoe je door de combinatie van SEO en SEA meer uit jouw campagnes kan halen!

Het verschil tussen SEO en SEA

Voordat we dieper ingaan op het combineren van SEO en SEA, gaan we eerst even terug naar de basis. SEO staat voor Search Engine Optimization en zorgt er via zoekmachine optimalisatie (gratis) voor dat jij hoog terecht komt in de zoekresultaten. SEA staat voor Search Engine Advertising, dit is een betaalde manier om direct hoog in de zoekmachines zichtbaar te zijn. Omdat Google veruit de meest gebruikte zoekmachine is, wordt SEA ook wel Google Ads genoemd.

Anders dan SEA, is SEO een strategie die inzet op langetermijnresultaten. In de eerste maanden zal je hier dus nog weinig van merken, dit kost veel werk, tijd en geduld. SEA is juist gericht op korte termijn en laat meteen zien of het inzetten van jouw advertenties wel of niet werkt. Veel bedrijven kiezen daarom eerder voor SEA, maar wil je nóg meer uit je online marketingcampagnes halen? Dan adviseren wij om zowel SEO als SEA in te zetten.

De kracht van het combineren

Doordat je bij SEA een duidelijk beeld hebt van wat wel en niet werkt bij jouw doelgroep, heb je informatie die je optimaal kunt benutten voor SEO. Door juist beide strategieën te combineren en goed tijd te investeren, kun je zowel betaald als organisch een goede positie behalen in Google. Dit levert je dan ook twee keer zoveel kans op een bezoeker op jouw website. Daarnaast versterk je je positie in de zoekmachines ten opzichte van de concurrenten. Deze combinatie biedt uiteindelijk het beste resultaat op korte én lange termijn.

Haal meer uit je online marketing!

Een SEO-strategie begint bij een zoekwoordonderzoek, is belangrijk om je op de juiste zoekwoorden te richten. Bij dit onderzoek wordt nagegaan welke keywords potentiële klanten gebruiken om jouw producten of diensten te vinden. Bij SEA is het zo dat je meer inzicht krijgt in prestaties van zoektermen. Zo zie je welke keywords voor de meeste omzet zorgen.

Een uitgebreid zoekwoordonderzoek helpt je inzicht te krijgen in welke zoekwoorden jouw potentiële klanten gebruiken in de verschillende fasen van de customer journey. Vaak komen er bij dit onderzoek keywords naar boven waar je misschien zelf nooit aan zou denken. De ideale kans om in te spelen op je potentiële klanten!

Onze online marketingspecialisten staan voor je klaar

Je online marketingpakket uitbreiden? Of benieuwd geworden naar wat wij voor je kunnen betekenen? Onze professionals helpen je graag verder! Vul ons contactformulier in of neem telefonisch contact op: 036 – 3030061.

LinkedIn
Instagram

Bel/mail ons!

Wij zijn (bijna) altijd bereikbaar! Via de telefoon op werkdagen van 09.00 t/m 18.00 en via de mail 24/7.

Contact opnemen

Menu