fbpx

Dé social media trends van 2020

Social media is een verzamelbegrip voor online platforms waar gebruikers, die voor eigen gebruik of werkdiensten, de inhoud verzorgen. Voor bedrijven, zoals die van u, is social media tegenwoordig cruciaal om de interactie aan te gaan met uw doelgroep.

Afgelopen jaren is er veel ontwikkeld wat betreft social media en dat zal niet zomaar stilvallen. De trends van afgelopen jaren zijn onder andere de focus op performance, het hebben van minder focus op engagement, het gebruiken van video’s en natuurlijk de mobiel, die zo veel wordt gebruikt. De grote vraag is nu natuurlijk welke trends we mee zullen nemen naar 2020?

 

Meer budget voor social media

De eerste social mediatrend zal gaan over het budget voor social media. Social media wordt steeds meer gebruikt. Niet alleen voor persoonlijk gebruik, maar ook is social media een marketingmiddel geworden. Natuurlijk blijft het begrip social advertising niet achter. Tegenwoordig is het mogelijk om op diverse kanalen te adverteren. Bedrijven hebben er een grote prioriteit bij, wat resulteert in stijging van het budget.

Social media verandert in e-commerce

Naast de stijging van advertentiebudgetten, zal er meer gefocust worden op e-commerce. Dit lijkt op de vorige social mediatrend, maar verdiept zich nu op het direct aanbieden van producten.

Instagram heeft recentelijk de Instagram Checkout gelanceerd (in de Verenigde Staten). Deze uitbreiding van Instagram Shopping laat gebruikers direct afrekenen in de app. Dit zorgt ervoor dat Instagram het laatste contactmoment is binnen de customer journey, wat makkelijker is voor de consument en op diverse punten beter is voor de e-commerce statistieken.

Er zullen ook meer ontwikkelingen geïntroduceerd worden zodat bedrijven hun producten direct kunnen aanbieden, wat ervoor zorgt dat social media vervaagd wordt en e-commerce opbloeit.

Van Facebook naar Instagram?

Facebook is al jaren het meest gebruikte social mediakanaal. Het was dan ook een verbazing om vast te stellen dat het aantal Nederlandse Facebookgebruikers met 640.000 gebruikers gedaald is. Instagram daarentegen doet het goed. Het aantal gebruikers groeide van 4,1 naar 4,8 miljoen. Ook biedt Instagram diverse mogelijkheden om uw bedrijf op de kaart te zetten.

Focus op visual

Door de groei van Instagram verandert er natuurlijk veel. Langzaam vindt er een verschuiving plaats van de manier waarop informatie wordt overgedragen. Zo wordt er hedendaags steeds meer visueel informatie overgedragen, via Instagram TV en stories. Deze trend behoort dan ook zeker in het rijtje van de trends van 2020.

Bent u benieuwd wat wij als full service online marketingbureau voor u kunnen betekenen? En hoe u kunt inspelen op de trends? Onze social mediaspecialisten staan voor u klaar! Neem contact met ons op via info@sensmarketing.nl of bel 036-3030061.

Bel/mail ons!

Wij zijn (bijna) altijd bereikbaar! Via de telefoon op werkdagen van 09.00 t/m 18.00 en via de mail 24/7.

Contact opnemen