Concurrentie voor werkspot.nl?

TWEE JAAR DE TIJD KRIJGT MARKETEER ROBIN SLUIJTER (22) OM VOOR EEN GROOT ONDERHOUDSBEDRIJF DE PARTICULIERE KLUSJESMARKT TE VEROVEREN. “WE WILLEN CONCURREREN OP GEMAK, PROFESSIONALITEIT EN BETROUWBAARHEID.”

Eigenlijk is hij online marketeer, en ook nog student, maar sinds kort kan Sluijter aan dat rijtje ook  directeur van Fixxers toevoegen.  Sluijter kwam via zijn werk als online marketeer – sinds 2008 runt hij samen met Joris Stigters het online marketing bureau (SenS Online Solutions) –  in aanraking met het bedrijf Toned. Dat bedrijf biedt landelijk onderhoud aan grote winkelketens, kantoren en woningbouwverenigingen.

Een nieuwe uitdaging

De ondernemer gaat een nieuw segment voor Toned aanboren: badkamers die betegeld moeten worden, balkons die schreeuwen om een likje verf.  “Wij willen fungeren als een gratis 24-uurs klusintermediair en klussen van consumenten koppelen aan een gecertificeerd bedrijf in de buurt.”

Hij zal er nog een hele kluif aan krijgen, want hij is niet enige die zich roert in de particuliere markt. Een site als Werkspot.nl – een soort Marktplaats.nl voor klussers- voert momenteel een grote reclamecampagne. Sluijter wil zich op een andere manier in de markt zetten. “Wij zijn geen online platform. We concurreren op gemak, professionaliteit en betrouwbaarheid. Je kunt 24 uur per dag bellen of online een klus inplannen wanneer jou dat uitkomt.“ Fixxers werkt namelijk met vaste erkende leveranciers.

“Wij onderscheiden ons door uitsluitend te werken met gekwalificeerd personeel die alle papieren hebben die voor die branche van toepassing zijn”, aldus Sluijter.

Verdienmodel

Sluijter is directeur en aandeelhouder van Fixxers, Toned is grootaandeelhouder. Twee jaar krijgt hij de tijd om te kijken of het concept aanslaat.  De target die Sluijter meekrijgt is 80.000 euro winst aan het einde van het tweede jaar.  Sluijter zegt geen slapeloze nachten te hebben van die doelstelling. “Ik hoef niet vanaf nul te beginnen. Ik kan gebruik maken van de klusbedrijven van Toned die ook voor Fixxers aan de slag willen.”

Het verdienmodel van Fixxers is gebaseerd op twee bronnen van inkomsten. Allereerst krijgt Fixxers een provisie voor elke lead die ze doorzet bij een klusbedrijf, daarnaast kunnen de klusbedrijven een ‘abonnement’ nemen voor een vast bedrag per maand, ze worden dan een preferred supplier.

Marketing gebeurt hoofdzakelijk online. “We gaan niet één nationale campagne voeren voor de hele website, zoals Werkspot.nl, we gaan onze site per onderdeel promoten.” Of Sluijter affiniteit heeft met de bedrijfstak waarin hij zich waagt? “Met klussen eigenlijk helemaal niet, wel met gemak en betrouwbaarheid.”

Mochten jullie van 2GetBusiness een dienst aanbieden, die interessant is voor Fixxers om aan te bieden, dan ben ik altijd bereikbaar! 

LinkedIn
Instagram

Bel/mail ons!

Wij zijn (bijna) altijd bereikbaar! Via de telefoon op werkdagen van 09.00 t/m 18.00 en via de mail 24/7.

Contact opnemen

Menu