Blijf succesvol op Google Shopping

Voor Amerikaanse webshops geldt het al vanaf oktober 2012, maar in Nederland zullen webshops er in de loop van 2013 ook aan moeten geloven: betalen voor Google Shopping. Wij geven je dé tips om ervoor te zorgen dat je succesvol blijft op Google Shopping!

Zorg dat je op tijd bent

Het is belangrijk dat online webshops zo snel mogelijk bekend worden en gaan experimenteren met de nieuwe advertentiemogelijkheden. Als je te lang wacht, zullen er steeds meer concurrenten je voor zijn. Doordat er dan al veel gebruikers zijn, zullen de CPC’s hoger zijn. Als een gevolg hiervan zullen webshops die laat ermee beginnen veel geld betalen tijdens het ‘leerproces’.

Productgegevenslijst

Het is belangrijk dat je je productgegevens juist aanlevert. Het is onnodig om een geheel nieuwe set gegevens aan te leveren. Het is mogelijk om gebruik te maken van de data die je al hebt in Google Ads. Via het Google Merchant Center is het vervolgens mogelijk om deze gegevens in te laden.

Orden je data

Google zal mede bepalen aan de hand van je data of je wordt getoond in de zoekresultaten en wanneer dat zal gebeuren. De kwaliteit van je data is hierin van cruciaal belang. Investeer daarom wat tijd in het ordenen en het zo goed en schoon mogelijk aanleveren van je data.

Gebruik je verzamelde gegevens

Ben je al actief met je webshop op andere vergelijkingssites? Dan heb je ongetwijfeld al wat gegevens over teksten en onderdelen. Gebruik je ervaring bij het opzetten van je Google Shopping.

SenS Online Solutions is een gespecialiseerd internet marketing bureau. Wij hebben veel ervaring met het opzetten van campagnes in Google Shopping. Ben je geïnteresseerd in deze dienst of heb je meer vragen naar aanleiding van dit artikel? Bel dan met: +31 36 30 300 61 of maak gebruik van ons contactformulier.

Bel/mail ons!

Wij zijn (bijna) altijd bereikbaar! Via de telefoon op werkdagen van 09.00 t/m 18.00 en via de mail 24/7.

Contact opnemen