fbpx

Blijf altijd open en eerlijk

SenS Online Solutions is geïnterviewd voor de website IkBeginVoorMezelf.com. Zie hieronder het interview:

De 22-jarige Robin Sluijter is mede-eigenaar van SenS Online Solutions in Almere. Zijn bedrijf helpt klanten effectief om te gaan met hun online marketingbudget en zo hoger in de zoekresultaten van Google te verschijnen. ‘Regelmatig word ik ’s avonds opgebeld met de vraag of iets opgelost kan worden.

Hoe ben je begonnen?

Voor mijn studie kreeg ik van mijn toenmalige werkgever de opdracht om uit te zoeken hoe hij hoger in de zoekresultaten met zijn bedrijf kon komen. Iedereen gaat immers voor bijna alles naar Google, dus is het belangrijk om via Google gevonden te worden. Al snel kwam ik tot de conclusie dat veel bedrijven met deze kwestie zaten en ben ik mij hierin gaan verdiepen. Mijn beste vriend, Joris Stigters, was toevallig werkzaam bij een bedrijf als online marketeer, waarbij hij alle activiteiten uitvoerde die ik voor mijn werkgever ook moest doen. We hebben samen SenS Online Solutions opgestart.<br><br>Hoe zag de concurrentie eruit?

We zagen dat er veel grote bureaus waren die verschrikkelijk hoge prijzen vroegen, die de meeste startende ondernemers niet kunnen betalen. Wij hadden het gevoel dat we onze klanten een betere prijs / kwaliteit konden aanbieden en zijn Stigters & Sluijter Online Marketing gestart, ook wel SenS Online Solutions.

Hoe is de opstartfase verlopen?

Het opstarten ging erg goed! Het grote voordeel was dat we relatief weinig kosten hadden, aangezien we voor onze dienst slechts een computer met internet nodig hebben. We waren en zijn in staat om vanuit elke plek te werken. Dit is ook voor onze klanten erg prettig, want we kunnen snel schakelen. Regelmatig word ik ’s avonds opgebeld met de vraag of iets opgelost kan worden, waarna wij dit vanaf onze vaste computer of laptop kunnen regelen.

Ook nog tegen problemen aangelopen?

Het enige probleem was dat onze website minder snel online ging dan we zelf wilden. We zijn in november 2008 met het bedrijf gestart en eind januari was de website pas online. De administratie houden we zelf goed bij en we laten alle aangiftes doen door partijen die hier verstand van hebben. Alles waar we zelf te weinig verstand van hebben, besteden we uit. We willen namelijk geen fouten maken.

Hoe gaat het nu en wat zijn je plannen?

Het gaat echt heel goed! Wekelijks krijgen we nieuwe klanten erbij en deze verschillen van hele grote bedrijven tot aan startende ondernemers. Momenteel krijgen we de meeste klanten doordat we een positieve naam hebben en uiteraard vinden mensen ons via Google. Het plan is om in de toekomst uit te breiden naar meer personeel. Momenteel besteden we alles uit wat we niet (goed) kunnen, maar in de toekomst willen we dit intern gaan uitvoeren, zodat we actief betrokken zijn bij alle gebeurtenissen. Ook willen we onze kennis overdragen aan jonge studenten die voor ons een aantal taken over kunnen nemen. Op die manier zijn we in staat om goed uit te breiden en te groeien tot een groot bedrijf dat meegaat met de veranderende ontwikkelingen. Dat is ons uiteindelijke doel.

Wat maakt jouw bedrijf uniek volgens jou?

Interactie, persoonlijk contact en de klant die centraal staat. Aangezien we een dienstverlenend bedrijf zijn, vind ik dat dat ook onze taak is. We maken het bedrijven aantrekkelijk om kennis te maken met de mogelijkheden van online marketing, zonder dat ze hierbij hoeven te schrikken van hoge kosten. Ook is het zo dat we altijd proberen om met zo min mogelijk marketingbudget het maximale voor de klant te bereiken. Openheid en transparantie zijn voor ons belangrijk. Wij nemen de klant mee in het proces en nemen hem al het werk uit handen. Dit zorgt ervoor dat we succes kunnen hebben.

Heb je nog een tip voor aanstaande collega-ondernemers?

Goed voorbereid beginnen. Weten wat je wilt, hoe je alles wilt gaan aanpakken en hoe je jouw boodschap overbrengt naar klanten. Ik raad ook iedereen aan om veel te netwerken, dit is erg belangrijk! In het zakenleven is het vaak een kwestie van gunnen en mensen binnen je netwerk gunnen je bepaalde dingen eerder dan andere personen. De laatste en hele belangrijke tip die ik wil geven is dat je eerlijk moet zijn. Goede ondernemers prikken snel door verzonnen verhalen of leugens. Komen ze achter de waarheid, dan is het gedaan met je business. Negatieve informatie over jouw zaak zal zich als een lopend vuurtje verspreiden. Blijf dus altijd open en eerlijk!

Bel/mail ons!

Wij zijn (bijna) altijd bereikbaar! Via de telefoon op werkdagen van 09.00 t/m 18.00 en via de mail 24/7.

Contact opnemen