fbpx

3 tips voor adverteren op Facebook

De laatste tijd zijn sociale netwerken niet meer weg te denken uit de wereld van online marketing. Zeker het adverteren op deze netwerken vormt een steeds belangrijker onderdeel voor veel bedrijven. Op dit moment steekt Facebook met kop en schouders boven alle andere sociale netwerken uit. In Nederland zijn er al ruim zes miljoen gebruikers van Facebook en ook de mogelijkheden voor het targeten op specifieke doelgroepen zijn zeer ruim op Facebook. Hierdoor is het makkelijk om uw doelgroep te bereiken, te binden en te activeren. Hier volgen 3 tips om zo succesvol mogelijk te adverteren op Facebook.

1. Super targeting

Omdat een gebruiker veel informatie van zichzelf op zijn pagina zet, is het zeer makkelijk om specifieke advertenties te vertonen bij de juiste doelgroep. Zo is er de mogelijkheid om te targeten op leeftijd, geslacht, woonplaats en interesses. Het is belangrijk om verschillende advertenties, voor verschillende doelgroepen te maken. Een 55-jarige vrouw die veel naar SBS6 kijkt en graag haar vakantie viert op een camping in Frankrijk vraagt om een heel andere aanpak dan een 20-jarig man die alleen BNN kijkt en van vakanties in Rusland houdt. Ons advies: zorg voor verschillende campagnes voor verschillende doelgroepen.

2. Sponsored stories

Naast de reguliere advertenties die worden aangepast aan de interesses van verschillende personen, is er de mogelijkheid om de zogenaamde ‘sponsored stories’ te gebruiken. Hier zijn verschillende vormen van. De meest geschikte zijn: Sponsored Like Stories en Sponsored Page Post Stories.

Een Sponsored Like Story houdt in dat een advertentie aan vrienden van iemand worden getoond, die net fan is geworden van bijvoorbeeld uw pagina op Facebook. Zijn vrienden krijgen dan een advertentie met deze informatie te zien.

Een Sponsored Page Post Story is juist een advertentie die geschikt is om uw huidige fanbase te bereiken. Afhankelijk van uw budget, bereikt een Sponsored Page Post Story tot wel 70% van uw fans.

3. Test met verschillende afbeeldingen

Als u een pagina op Facebook opzet, dan is het verstandig om veel, relevante afbeeldingen te hebben. Ons advies is om te starten met 3 afbeeldingen per campagne. Dit zorgt ervoor dat alle afbeeldingen een eerlijke kans krijgen. Na een paar dagen kunt u de afbeeldingen analyseren. Op basis hiervan kunt u afbeeldingen verwijderen en andere afbeeldingen toevoegen.

Als u tip 1 goed heeft toegepast, dan ontstaan er snel grote verschillen. De vrouw verschilt ook hier met de man uit ons eerdere voorbeeld.

SenS Online Solutions is specialist op het gebied van Social Media Marketing en specifiek Facebook Marketing. Bent u geïnteresseerd in professionele Social Media Marketing? Neem contact met ons op via het contactformulier of bel met: +31 36 30 300 61.

Bel/mail ons!

Wij zijn (bijna) altijd bereikbaar! Via de telefoon op werkdagen van 09.00 t/m 18.00 en via de mail 24/7.

Contact opnemen